2015. március 31., kedd

HEREND A COMITÉ COLBERT TAGJA!

HEREND A COMITÉ COLBERT TAGJA!

A Herendi Porcelánmanufaktúra több, mint egy sikeres és nyereséges gazdasági társaság, Herend gazdasági-kulturális-szociális közösség egyben, amely önálló társadalmi szerepvállalással rendelkezik. Kulturális missziónk jegyében mutatjuk meg a Herendi Porcelán hordozta nemzeti értéket idehaza és szerte a világban. A Herendi Márka a kiváló minőség, az érték, a luxus, és az elegancia szimbóluma. Nagyon nagy figyelmet fordítunk a Herendi márka építésére. A Herendi Porcelánmanufaktúra 2001. év óta a Magyar Örökség része.



2006-ban a New-York-i székhelyű Luxury Institute felmérése szerint Herend volt a legkedveltebb porcelánmárka az USA piacán. A 2013-as év számunkra megtisztelő elismerése, hogy a Herendi porcelán Hungarikum lett! Elismerése ez a Herendi Közösség értékteremtő munkájának, és elismerése a Herendi porcelánnak!

Herend számára egy út van: megőrizve a hagyományokat, figyelve a tradíciókra, mindig a kézműves porcelánkészítés módját választva, folyamatosan megújulni, mások előtt járva meglepni a világot.

A Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. kulturális közösségnek is tartja magát.

herendiek feladatunknak tekintjük a hazai és európai értékek, ezen belül különösen a művészeti értékek ápolását, megőrzését, és jövő nemzedékek számára történő átörökítését. Nap-nap után a Manufaktúra közösségének célja, hogy alternatívát mutassunk a gyorséttermek papírtálcás világával szemben, tevékenységünkkel hirdetjük a porcelán - mint anyag - örök létét, a kulturált humánum tárgyi környezetének természetes részét.

A Herendi Porcelánmanufaktúra egyedüli magyar márkaként 2011-ben a Comité Colbert tagja lett. A közel száz, francia luxusmárkát összefogó szervezet - akkor először - önálló nemzeti egyesülettel nem rendelkező, uniós országokból választott maga közé úgynevezett „európai tagokat”. A Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. akkor a Comité Colbert tagja lett.

Az európai tagok száma az egyesületben legfeljebb 12 lehet, s a tagsághoz legalább két, lehetőleg azonos területen tevékenykedő konkurens márka ajánlása volt szükséges. A Herendi Porcelánmanufaktúra felvételét a legjelentősebb francia porcelángyártók kezdeményezték. Az egyesület vezérigazgatója a bejelentéskor a herendi márkanevet jelentő magyar szakértelmet emelte ki, amelyre véleménye szerint a gyár tudatosan kívánja ráirányítani a hazai és a nemzetközi közvélemény figyelmét.

A Herendi Porcelánmanufaktúra - fentiekből következően - örömmel tett eleget a Comité Colbert és a Francia Nagykövetség kérésének, s vett részt a ,,Luxus - Híd Franciaország és Magyarország között” című konferencián, a Magyar Tudományos Akadémia Kodály-termében, 2015. március 31-én. Az esemény rangját jelzi, hogy Dr. Simon Attila, a Manufaktúra vezérigazgatója mellett, Roland Galharague Franciaország magyarországi nagykövete, és Elisabeth Ponsolle-Des Portes a Comité Colbert vezérigazgatója is részt vesz az eseményen.

***

A konferencián igen részletes, vetítettképes előadást tartott dr. Bendzsel Miklós, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának vezetője ,,Hagyományos értékek és luxusjavak oltalma és védelme magyar tükörben” címmel.

Kiemelte a védjegyek szerepét a gazdaságban, hiszen pl. egy-egy műkincs esetén mind az azonosításhoz, mind pedig a megkülönböztetéshez szükség van ezekre. A világon mindenki ismeri pl. a francia Hermes, Givengy, Rémy Martin stb., és a magyar Herend, Zsolnay (porcelán); Náray Tamás, Zoób Kati (divatpiac), Tokaji (bor), Gundel (étterem) stb. márkaneveket.

Az öt legértékesebb, magyar védjegy azonban az OTP, a Szerencsejáték Zrt., a MOL, a Danubius Hotels, a Magyar Posta, és bár ezek nem ,,luxuscikkek”, de piaci bevezetettségük nagy és folyamatos!

A kiugró értékeket az Eurobrand Institute, a Global TOP 100 Brand, az Interbrand, a Forbes stb. rangsorolja a világon.

Külön kiemelte a hamisítás elleni védelmet, melyet Magyarországon a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) kb. 24 szervezete lát el. Erre azért van egyre nagyobb szükség, mert pl. az EU-s kozmetikai szektorban évi 4,7 milliárd Euro az anyagi veszteség, ami 50 ezer munkahely megszűnését is jelenti a hamis termékek miatt!

***

A Comité Colbert tagjai 2015. április 1-én a Herendi Porcelánmanufaktúrában is látogatást tesznek.


(Forrás: Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt.)

--------------------------------------------------------



(Szerző/Leközlő:

 
 

Polgár Julianna

(szerkesztő- és fotóriporter - volt Duna TV, MTI - gmzsa_pol_dtv_mti8@yahoo.com;
sajtóreferens - TIT Stúdió Egyesület - www.tit.hu
főszerkesztő - POLGÁRI ÖSSZMAGYAR RÖVIDHÍR MÉDIA;
GYÖNGYSZAVÚ MÚZSA MÉDIA - gyongy.pol.dtv.mti8@gmail.com;
budapesti tudósító - HUNSOR.SE; MAGYAR PÓLUS MÉDIA - lillatti8@gmail.com))


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése