2015. január 28., szerda

MAGYAR TURIZMUS MINŐSÉGI DÍJ

10. ALKALOMMAL IS ÁTADTÁK A MAGYAR TURIZMUS MINŐSÉGI DÍJAKAT

2014-ben 31 szolgáltató – 21 szálláshely és 10 vendéglátóhely – érdemelte ki a Magyar Turizmus Minőségi Díjat, melyet ünnepélyes keretek között vehettek át Glattfelder Bélától, az NGM gazdaságszabályozásért felelős államtitkárától és dr. Faragó Pétertől, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatójától a budapesti Hilton szállodába Báltermében. Jelenleg összesen 84 szálloda és 19 étterem, összesen 103 szolgáltató bejáratánál láthatjuk a díjazottaknak járó táblát és oklevelet.
 
 

A Magyar Turizmus Zrt. pályázati programjának célja az, hogy a szolgáltatókat, kis- és középvállalkozásokat segítse minőségi munkájukban, igazodási pontokat kínáljon a minőségfejlesztéshez, és jobb piacra jutási lehetőségeket biztosítson számukra. A Magyar Turizmus Minőségi Díj önkéntes jelentkezésen alapuló tanúsító rendszer, amely a – termékek és szolgáltatások minősége iránt elkötelezett – turisztikai vállalkozások, éttermek és szállodák részére biztosít magas színvonalú, európai minőségirányítási elvek alapján működő, minősítési lehetőséget. Jelentős nemzetközi elismerés, hogy 2007-ben a HOTREC (a Szállodák és Vendéglátóhelyek Európai Szövetsége) akkreditálta a programot. Döntésük értelmében a díjnyertes éttermek és szállodák jogosultak a „European Hospitality Quality” (EHQ) minősítési rendszer elismerését jelző Q jel használatára is.

A HOTREC idén újabb 5 évre, 2020-ig meghosszabbította a Magyar Turizmus Minőségi Díj akkreditációját a megújult EHQ rendszerben. A szövetség ezt január 27-én, Brüsszelben jelentette be közlemény formájában. A díjátadó alkalmából az akkreditáció meghosszabbítására vonatkozó dokumentumot ünnepélyes keretek között aláírta Christian de Barrin, a HOTREC vezérigazgatója, dr. Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója és Dr. Niklai Ákos, a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének elnöke.

Glattfelder Béla, az NGM gazdaságszabályozásért felelős államtitkára szerint nagy szükség van arra, hogy a magyar turizmusban – ahogy a gazdaság más szegmensében is – növeljük, erősítsük a minőségre törekvést. Hozzátette, hogy a turizmus kiemelkedően jól teljesít, 2014-ben rekordévet zárt. Az idegenforgalom további erősítéséhez szükség van a szolgáltatások minőségének fenntartására, megújítására,  ennek egyik módja a Magyar Turizmus Minőségi díj,  amelyet 2014-ben 31 szolgáltató
- köztük 21 szálláshely és 10 vendéglátóhely - érdemelt ki.

„A turisták utazási szokásai és igényei folyamatosan változnak: az élmény kerül a középpontba. Emellett az elvárt szolgáltatási szint is egyre magasabbra kerül. Növekszik a minőségi garanciák, védjegyek szerepe, köztük a Magyar Turizmus Minőségi Díj és a Hotelstars védjegy jelentősége. A Magyar Turizmus Minőségi Díj, csakúgy, mint a nemzeti tanúsító védjegyek ráirányítják a figyelmet a minőséget képviselő szolgáltatókra.” - hangsúlyozta dr. Faragó Péter.

Christian de Barrin, a HOTREC vezérigazgatója köszöntőjében elmondta: az MT Zrt. programjában részt vevők száma évről-évre egyre gyarapszik, ami hozzájárul Magyarország - mint minőségi úti cél - hírnevéhez. Bejelentette: az MT Zrt. pályázatát a HOTREC a legkisebb kétséget kizáróan fogadta el.

„A HOTREC által kifejlesztett európai minősítési rendszer a nemzeti és regionális vendéglátó minősítési rendszerek referenciamodelljeként szolgál, nem célja, hogy ezeket helyettesítse.” – mondta Dr. Niklai Ákos, a HOTREC Minőségbiztosítási Bizottsága elnökeként. Megjegyezte továbbá, hogy a magyar pályázattal egy időben a német szállodások pályázatát is befogadták a European Hospitality Quality rendszerben.
 
***
 
A Magyar Turizmus Minőségi Díj üzenete
 
 A vendégeknek:
A Q-logó bizalmi jel a turizmusban. A díjazott étterem/szálloda szolgáltatásai és kínált termékei megfelelnek mind a vállalkozás kategóriájának, mind pedig a Minőségi Díj speciális követelményrendszerének.
 
A turizmus szakmának:
 Magyarország pozitív imázsának építéséhez, a magyar turizmus versenyképességének fenntartásához és növeléséhez nélkülözhetetlen a minőség. A program segíti a szolgáltatókat minőségi munkájukban és igazodási pontokat kínál a minőségfejlesztéshez.
 
***
 
A Magyar Turizmus Minőségi Díj pályázatot évente egy alkalommal hirdeti meg az MT Zrt. A jelentkezés önkéntesen, a pályázati díj befizetésével történik. A pályázók képzésen vesznek részt, ezt követően kell a pályázatot benyújtaniuk, amelynek alapdokumentuma a több száz kérdést tartalmazó önértékelő lista. A kérdéssor nemcsak a tárgyi és üzemeltetési eszközök és szolgáltatások (hardver) meglétére koncentrál, hanem az emberi erőforrások és szolgáltatások (szoftver) minőségének értékelésére is. A pályázók helyszíni vizsgálatát inkognitóban kezdik meg a szakemberek, majd kilétük felfedése után a vendégek számára láthatatlan területek áttekintésére kerül sor. Az étterem/szálloda így a vendég- és szakmai elvárások szerint egyaránt vizsgálható. A látogatások tapasztalatai alapján, valamint a pontozásos és írásbeli értékelések felhasználásával szakmai grémium dönt arról, hogy az adott évi pályázók közül kik csatlakozhatnak a Magyar Turizmus Minőségi Díj-as szolgáltatók köréhez. A pályázati évet záró utolsó esemény az ünnepélyes díjátadás.

A díj 3 évig érvényes, nyertese ezidő alatt jogosult a Q-logó és a cím használatára, valamint a Magyar Turizmus Zrt. kiemelt együttműködési ajánlatainak igénybevételére. Az érvényességi idő alatt a díjazottaknál bármikor végezhetnek utóellenőrzést (legalább egy alkalommal ez mindenképpen megtörténik). Indokolt esetben a díj visszavonható. Sok szolgáltató már kétszer, sőt néhányuk már háromszor is megkapta a díjat, hiszen az érvényességi idő meghosszabbítására szolgáló megújító pályázaton is sikerrel szerepelt.
 

***

2014. évi díjazottak

Új jelentkezők

Éttermek:
Haxen Király Étterem, Budapest
Ízlelő a családbarát étterem, Szekszárd
Tenkes Csárda, Csarnóta
Vadvirág Étterem, Kozárd

Szállodák:
Art Hotel Szeged, Szeged
Budapest Airport Hotel Stáció Wellness és Konferencia, Vecsés
Four Points by Sheraton Kecskemét Hotel és Konferenciaközpont, Kecskemét
Kristály Imperial Hotel****& Esterházy Étterem, Tata
Wellness Hotel Katalin, Gyenesdiás


Megújító pályázók

Éttermek:
Borclub Étterem és Vinotéka, Mosonmagyaróvár
La Mareda Étterem, Győr
Tanyacsárda, Lajosmizse
Tercia Fertőendréd Étterem, Fertőendréd
Tercia Hubertus Étterem, Sopron
Tercia Kópháza Étterem, Kópháza

Szállodák:
Danubius Health Spa Resort Aqua, Hévíz
Danubius Health Spa Resort Bük, Bükfürdő
Danubius Health Spa Resort Hévíz, Hévíz
Globall Sport és Wellness Hotel, Telki
ibis Budapest Centrum, Budapest
ibis Budapest City, Budapest
Mercure Budapest Buda, Budapest
Mercure Budapest Duna, Budapest
Mercure Budapest Korona, Budapest
Mercure Budapest Metropol, Budapest
Novotel Szeged, Szeged
Novotel Székesfehárvár, Székesfehérvár
Opera Garden Hotel & Apartments, Budapest
Sofitel Budapest Chain Bridge Hotel, Budapest
Spirit Hotel Thermal SPA, Sárvár
Szalajka Liget Hotel és Apartmanházak, Szilvásvárad


***

(Forrás és további információk:

Magyar Turizmus Zrt.
Társasági Kommunikációs Iroda
Tel.: 488-8748
E-mail: pr@itthon.hu Internet: www.itthon.hu)

-----------------------------------------------------------------------------

(Fotó: JulCSIllag-fotó®)


(Szerző/Leközlő:

 
Polgár Julianna

(szerkesztő- és fotóriporter - volt Duna TV, MTI - gmzsa_pol_dtv_mti8@yahoo.com;
sajtóreferens - TIT Stúdió Egyesület - www.tit.hu
főszerkesztő - POLGÁRI ÖSSZMAGYAR RÖVIDHÍR MÉDIA;
GYÖNGYSZAVÚ MÚZSA MÉDIA - gyongy.pol.dtv.mti8@gmail.com;
budapesti tudósító - HUNSOR.SE; MAGYAR PÓLUS MÉDIA - lillatti8@gmail.com)



---------------------------------------------------------------------------------------

 
POLGÁR JULIANNA KÉPRIPORTJA A SAJTÓTÁJÉKOZTATÓRÓL
 
 























 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése